Om Lommefilm
I Lommefilm har vi en legende tilgang til læring og kommunikation.
Vores målgruppe er danske skoleelever og vores greb er altid, at involvere eleverne aktivt i de kampagner og budskaber vi sammen med vores samarbejdspartnere og kunder præsenter eleverne for.
Vores målgruppe er danske skoleelever og vores greb er altid, at involvere eleverne aktivt i de kampagner og budskaber vi sammen med vores samarbejdspartnere og kunder præsenter eleverne for.
Historien
Siden 2006 har vi iscenesat danske skoleelever som filmskabere, når de har brugt deres egne mobiltelefoner til at skabe film om alt fra alkoholvaner til Verdensmål. I dag gennemfører vi også kampagner, hvor eleverne producerer og publicerer professionelt udseende webdoks, der udover film består af tekst, billeder og podcasts.
Missionen
Missionen er stadig den samme; at skabe kreative kampagner og meningsfulde undervisningsforløb, der møder eleverne i øjenhøjde.
Vidste du, at vi har…
- Fundet på ordet Lommefilm. I 2008 blev det optaget i den danske ordbog og defineres helt simpelt “som film optaget med en mobiltelefons kamera“.
- I samarbejde med over 100.000 danske skoleelever produceret på den gode side af 30.000 lommefilm.
- Gennem projekter eksporteret vores koncept til blandt andet Sierra Leone, Uganda, Palæstina, Myanmar, Grønland, Færøerne, Sverige, Norge, Estland, Letland og Litauen.
Kontakt
Vi har kontorer i København og i Aarhus, men vi arbejder over hele landet.
Kasper B. Olesen
Partner, Lommefilm København

Martin Spenner
Partner, Lommefilm Aarhus

Felipe Roa Pilar
Filmproduktion + Underviser

Janus Madsen
Filmproduktion + underviser

Jesper Pedersen
Underviser

Michael Korsholm
Underviser
